Translate

wtorek, 27 stycznia 2015

Słoiki, słoiczki dobre na wszystko!

     Jakiś czas temu rozpoczęła się moja fascynacja różnorodnym zastosowaniem słoików. Najbardziej wpadły mi w oko słoiczki na koktajle i jedzonko na wynos - niesamowicie praktyczne rozwiązanie no i oczywiście zdrowa alternatywa dla "jedzenia na mieście"(w moim wypadku zawsze był to hamburger albo kebab ;-)). Teraz jestem już mądrzejsza (no, wreszcie, chciałoby się dodać) i sama zorganizowałam sobie swój, na razie podwójny zestaw "słoiczków na wynos".
Najpierw miałam je kupić, ale cena 15-20 zł za sztukę była jak dla mnie mocną przesadą.
Z pomocą przyszły moje ukochane koty. Koty jak to koty, kochają jeść, moje są akurat wielbicielami pasztetu. A traf chciał, że ulubiony pasztecik moich miauków jest zapakowany w słoik, który wygląda jak szklanka z zakrętką. I kosztuje 6 zł.
Sprawa wygląda więc tak, że:
1. Kupuję pasztet.
2. Karmię moje stado (11 sztuk to już chyba zasługuje na miano stada).
3. Dokładnie myję i wyparzam słoiczek.
4. Moczę go w gorącej wodzie przez noc, by pozbyć się etykietki.
5. Kupuję czystą nakrętkę, w przypływie weny można takową dowolnie udekorować, by była weselsza.
6. Robię koktajl, zamykam w słoiczku i ruszam w podróż.
A tak to wygląda wizualnie:

 Słoiczki, które stały się moimi ofiarami...


 Teraz czas na dłuuugą kąpiel!


 "Nagi słoik", nowa zakrętka i zestaw zdobniczy :-)


A tu wyrób gotowy ze śniadankiem na jutro (to się nazywa organizacja pracy, bez zbędnej porannej bieganiny).


Pysznie i zdrowo.


Zakrętka w iście wiosennej odsłonie.


A na drugie śniadanie - zielony koktajl czyli moc witamin i energii.


Jesteśmy gotowi do wyjścia :-)

A teraz przepisy:
Śniadaniowy słoik:
5 łyżek granoli
1 mały jogurt naturalny
1 łyżeczka midu
3-4 łyżki ulubionych owoców - u mnie mrożone malinki i jeżyny

Do słoika sypiemy 2 łyżki granoli, 2 łyżki owoców i 2 łyżki jogurtu wymieszanego z miodem. Czynność powtarzamy, na górę sypiemy ostatnią łyżkę płatków, słoiczek zakręcamy i wstawiamy na noc do lodówki. Rano konsumujemy.

Słoik koktajlowy:
garść szpinaki
łyżeczka miodu
łyżka zmielonego siemienia lnianego
1 pomarańcza
1 banan
woda mineralna do uzupełnienia

Obrane i pokrojone owoce, szpinak i pozostałe składniki miksujemy, dolewamy wody według własnych upodobań co do konsystencji. Przelewamy do słoiczka, zakręcamy i zabieramy ze sobą do pracy, do szkoły lub na wycieczkę.
Miłego "słoikowania"!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz