Translate

wtorek, 22 marca 2016

Tęczowa babka wielkanocna Rainbow Easter Cake

     Czas na świąteczny przepis. Ciast wielkanocnych jest wiele, ale tęczowa babka z pewnością zrobi furorę na rodzinnych spotkaniach, zwłaszcza wśród najmłodszych. Historia powstania tego ciasta jest krótka - moja mama kupiła foremkę, ja chciałam ją wypróbować, a moja córka chciała tęczowe ciasto. I tak to się zaczęło. Tęczowa babka jest zwieńczona białą polewą z arakowym aromatem - ja za tym smakiem przepadam i to cud, że tyle polewy udało się przetransportować na babkę, bo było ciężko ;-)
 
Ale dość już tego rozpisywania się - czas przedstawić przepis na tęczową babkę wielkanocną, kolorową jak pisanki, słodką jak cukrowy baranek i pyszną jak ...najlepsza babka!
 
Tęczowa babka wielkanocna
Składniki:
Ciasto:
1 kostka masła lub margaryny
4 jajka
1 szklanka cukru
2 1\2 szklanki mąki
3\4 szklanki mleka
1 budyń waniliowy
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
barwniki spożywcze: zielony, niebieski, różowy, pomarańczowy i fioletowy
tarta bułka i tłuszcz do formy
Polewa:
2 łyżki cukru
3 łyżki wody
10 dag masła
4 łyżki mleka w proszku
kilka kropel aromatu arakowego
kolorowa posypka do dekoracji

Miękkie masło utrzeć z cukrem na puszystą masę, dodawać po jednym jajku, następnie partiami dodawać mąkę wymieszaną z proszkiem i budyniem waniliowym. Stopniowo wlewać mleko, na końcu dodać ekstrakt waniliowy. Ciasto podzielić na 6 części. Do pięciu dodać barwniki i dokładnie wymieszać. Formę na babkę wysmarować tłuszczem i obsypać tartą bułką. Nakładać po kolei po łyżce ciasta każdego koloru aż do wyczerpania składników. Piec 45 min w 180 st. Na polewę zagotować wodę z cukrem, dodać masło i rozpuścić, dodać mleko w proszku i aromat i dokładnie wymieszać. Ostudzone ciasto oblać polewą i posypać posypką.




                                     

A już niedługo na blogu pojawi się przepis na bułeczki, idealne do koszyczka ze święconką.


2 komentarze:

  1. Coś czuję, że u mnie będzie taka baba na Wielkanoc :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś czuję, że u mnie będzie taka baba na Wielkanoc :)))

    OdpowiedzUsuń