Translate

czwartek, 3 listopada 2016

Bardzo łatwy chleb z ziarnami Very easy bread with seeds

        Jestem typowym kanapkożercą - nie wyobrażam sobie dłuższej rozłąki z chlebem. Ale już od bardzo dawna unikam chlebów kupowanych, głównie dlatego, że nauczyłam się sama robić różne rodzaje pieczywa, a poza tym zwykłe, popularne chleby są dla mnie takie bez smaku, są jak zapychacze bez walorów smakowych. A ja kocham chlebki z ziarenkami, pestkami, orzechami i bakaliami. 
 
       Ostatnio postanowiłam spróbować upiec chleb na gotowanych płatkach żytnich - eksperyment się udał więc dzielę się z Wami przepisem - możecie oczywiście poeksperymentować z różnymi płatkami, nasionami i dodatkami, tylko zachowajcie proporcje. Ja planuję niedługo spróbować wersję z owsianką. Ale na razie przedstawiam Wam bardzo prosty, smaczny i wartościowy chleb z płatkami i ziarnami.
Bardzo prosty chleb z ziarnami
Składniki:
2 szklanki mąki pszennej razowej
1 szklanka mąki żytniej razowej
1 szklanka płatków żytnich pełnoziarnistych
1 szklanka ziaren słonecznika
1 szklanka siemienia lnianego
2 szklanki wody
1 łyżeczka soli himalajskiej
1 łyżeczka miodu
1\4 kostki drożdży

 Drożdże wymieszać z miodem i niewielką ilością ciepłej wody, odstawić na 10 minut. Płatki żytnie ugotować na pozostałej wodzie. Przestudzić. Wszystkie składniki wymieszać dokładnie i wyrobić ciasto o konsystencji lepkiej plasteliny. Jeśli jest za gęste, dodać więcej mąki, a jeśli za rzadkie wlać odrobinę letniej wody. Ciasto przełożyć do wyłożonej papierem do pieczenia keksówki i odstawić na godzinę w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Piec ok. 50-60 min w piekarniku nagrzanym do 180 st C. Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz