Translate

niedziela, 30 października 2016

Biała zupa krem White cream soup

         Jako dziecko i nastolatka nie byłam fanką zup. Bardzo długo nie mogłam się do nich przekonać i uważałam, je za zupełnie zbędny, a nawet niedobry element jadłospisu. Ale jak to w życiu bywa, ludzie się zmieniają. Zatem gdy na poważnie przejęłam w domu funkcję kucharza, zabrałam się za gotowanie zup, które sprostają moim wymaganiom smakowym. I udało się! Wszelkie jarzynowe, pomidorowe, barszcze, rosoły, krupniki i grzybowe coraz lepiej mi wychodziły. 
      A potem nadeszła fascynacja zupami - krem. Można ugotować dowolne warzywa, nawet rozgotować, doprawić, zmiksować i gotowe. Szybkie, pyszne i dające pole do popisu. Na blogu był już przepis na krem z buraczków, a ja dziś mam dla Was biały krem, z kiełkami rzodkiewki i z prażonymi pestkami dyni i słonecznika. Jest delikatny, lekki i pyszny, chrupiące dodatki świetnie uzupełniają smak, a kiełki stanowią pikantne zwieńczenie tej kulinarnej rozpusty.
Biała zupa krem
Składniki:
2 ziemniaki
1\4 bulwy selera
1 pietruszka
1 biała część pora
1 cebula 
2 ząbki czosnku
2 łyżki oliwy
1\2 łyżeczki naturalnej przyprawy warzywnej
sól i pieprz do smaku 
prażone pestki słonecznika i dyni oraz kiełki rzodkiewki do posypania
olej lniany do skropienia
Warzywa umyć, osuszyć,obrać i pokroić w kostkę. Podsmażyć na rozgrzanej oliwie, wlać 2 szklanki wody, dodać przyprawę warzywną i gotować do miękkości. Zmiksować, doprawić do smaku solą i pieprzem. Zupę rozlać do miseczek, każdą porcję skropić olejem lnianym, posypać prażonymi pestkami i porcją kiełków z rzodkiewki.
Smacznego!










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz