Translate

wtorek, 23 sierpnia 2016

Śniadanie w słoiku Breakfast in the jar

          Dziś, po dłuuuugiej nieobecności, mam dla Was super pyszny pomysł na śniadanie, które przygotujecie wieczorem, aby na drugi dzień rozkoszować się wspaniałym, pełnowartościowym posiłkiem. Najlepiej jest zrobić nasze danie w słoiku - praktycznie, zawsze można go zakręcić i wrzucić do torebki, jeśli nie zdążymy zjeść rano, bo trzeba się wypindrzyć, ogarnąć dom i zdążyć do szkoły\pracy\na uczelnię. Wcześniej robiłam całonocną owsiankę - przepis tu


          Ruszam zatem z odsieczą! Wszak śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia :-)
W moim daniu królują płatki ryżowe i mus malinowy. Można spokojnie zmienić kombinację - użyć płatków owsianych, jaglanych, gryczanych, orkiszowych...pełna dowolność! Maliny są teraz najpyszniejsze i wszędzie dostępne, ale jeśli macie ochotę na brzoskwinie, truskawki czy jagody, albo duszone jabłka lub gruszki - nic nie stoi na przeszkodzie! Komponujcie ze składników, które lubicie i macie w domu (ja dziś zrobiłam sobie wypadzik na grzyby i przyniosłam cały słoik jeżyn ;-))Przyznam się Wam, że mój mus jest z...wytłoczyn po soku malinowym z wyciskarki, na szczęscie nie wyciska ich zbyt dokładnie, więc wytłoczki są przeze mnie do różnych celów używane - ale ten temat będę wałkować w innych postach.

 



A teraz chwila, na którą wszyscy czekają - przepis :-)
Śniadanie w słoiku
Składniki (na 2 porcje):
2 szklanki mleka (może być roślinne, jeśli nie tolerujecie krowiego)
1 szklanka płatków ryżowych
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego (ziarenka z połowy laski wanilii lub cukru waniliowego)
1 - 2 łyżki miodu lub syropu klonowego, w mniej zdrowej wersji cukru
2 szklanki malin + miód, syrop klonowy lub cukier do smaku, jeśli są kwaśne

     Mleko zagotować, wsypać płatki, zagotować i odstawić na 5 minut pod przykryciem, przestudzić,następnie dodać ekstrakt waniliowy i miód lub syrop do smaku. Jeśli używacie cukru trzeba go wsypać do gorących płatków,
Maliny zmiksować, ewentualnie dosłodzić. W słoiku układać na przemian 2 łyżki płatków i 1 łyżkę malin. Słoiki zakręcić i odstawić na noc w chłodne miejsce. Proste, prawda?
Smacznego!
 
A jeśli chodzi o tutorial z bluzką, to będzie niedługo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz